آبشارهایی که در اطراف تهران هستند محل خوبی برای گذران روزهای گرم تابستانند. آبشارهایی که در این روزهای گرم سال خنگی را به رهگذران هدیه می دهند.

آبشار رندان

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ در نزدیکی روستای رندان از توابع سولقان می توانید به آبشاررندان بروید، تنی به آب بزنید و گرمای تابستان را برای ساعاتی فراموش کنید.

آبشار رندان

نشانی: منطقه سولقان، روستای رندان

چه‌طور برویم: از بزرگراه همت غرب به سمت بلوار کوهسار و سپس جاده امامزاده داوود بروید. بعد از روستای سولقان تابلوی روستای رندان را در جاده می بینید.

معرفی:آبشار رندان با ۴۰ متر ارتفاع دومین آبشار مرتفع تهران بعد از آبشار سنگان است. این آبشار در میان کوه های البرز و دو کیلومتری شمال شرقی روستایی به همین نام قرار دارد.

همسایه روستای ۷۰۰ ساله

رودخانه، تپه‌های سرسبز و درختان بلند و تنومند بخشی از طبیعت اطراف آبشار هستند. در دره و اطراف آبشار رندان، می‌توانید گیاهان متنوع و دارویی زیادی را ببینید؛ گل ختمی، چای کوهی، ریواس، آویشن، گل گاوزبان و بنفشه، از گیاهانی هستند که در مسیر می بینید. درختان چنار و زبان گنجشک هم از درختان معروف منطقه هستند. روستای رندان که دروازه ورودی به آبشار است، بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و در زمان قاجار یکی از مناطق‌ییلاقی محبوب پادشاهان به حساب می‌آمد که برای تفریح و شکار به آنجا می‌رفتند. در برخی از کوچه‌های روستا هنوز هم می‌توانید خانه هایی را ببینید که دیوارها و سقف گلی دارند و پنجره هایشان با شیشه های رنگی نور آفتاب را به داخل خانه هدایت می کنند. در مسیر پیاده‌روی به سمت آبشار، تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و چشمه طبیعی وجود ندارد. آب رودخانه و آبشار هم آشامیدنی نیست، پس آب آشامیدنی به مقدار کافی همراه داشته باشید. اگر هم برای کمپینگ و شب‌مانی می‌روید، حتما چادر و زیر انداز، پشه‌بند و پماد ضد خارش از نیش حشرات با خودتان ببرید.

قله‌نوردی در بالای آبشار

موقع گشت و گذار اطراف آبشار رندان، گزینه‌های خنک دیگری هم پیش رویتان خواهد بود. قله رندان یکی از مسیرهای کوه‌نوردی در منطقه سولقان است که حدود ۳۰۵۰ متر ارتفاع دارد. برای این‌که این قله را فتح کنید باید راهتان را از بالای آبشار مسیر یال چپ کوه، ادامه دهید. آبشار کیگا از آبشار رندان فقط ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. در اطراف این آبشار گیاهانی چون والک، زیتون، زرشک و نسترن وجوددارد و مکانی برای کوه‌پیمایی و آب‌تنی است. آبشار تالون نیز تنها ۴ کیلومتر از آبشار رندان فاصله دارد.

کد خبر 875228
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha